Hoe je de beste lokale SEO kunt doen

  • 3



Online marketing is erg tijdrovendmaar de functie ervan is cruciaal voor het functioneren in het moderne technologierijke tijdperk. Daarom houden veel professionals en amateurs zich bezig met online marketing. Je hebt waarschijnlijk al veel gidsen, adviezen, tips en tutorials gelezen over hoe je de perfecte zoekmachinewebsite maakt.

De volgende tips zijn vooral geschikt voor KMO\’s die zichzelf online willen promoten en de juiste klanten willen aantrekken. Want voor KMO\’s is lokalisatie van het grootste belang. En dat is logisch, want wie zou er anders naar je zoeken dan de lokale bevolking?
seo audit

Kennispaneel

Wanneer je Google gebruikt om een titel of gedetailleerde zoekopdracht in te voeren, verschijnt in 40% van de zoekopdrachten het Kennispaneel. Dit is het deel van de pagina met de bedrijfsnaam, adres, openingstijden, telefoon, weblinks en, in sommige gevallen, kaarten en gebruikersbeoordelingen. Zo ziet een goed gevuld paneel er tenminste uit. Hoe krijg je toegang? Je hoeft maar twee stappen te volgen.

Website

Geef op de pagina zelf het exacte adres en de meest gedetailleerde en beste beschrijving van de aangeboden diensten. Voeg ook een kaart in die rechtstreeks van Google komt. Vertel je klanten hoe ze je kunnen bereiken met de auto, te voet of met het openbaar vervoer. Vertel zoekmachines precies wat ze moeten weten en maak het tegelijkertijd makkelijker voor hen om bij jou te komen.
duhová klávesnice

Google Mijn Bedrijf

Maak een profiel aan op dit platform en vul alle benodigde informatie in. Idealiter voeg je ook een foto toe. Dit helpt je om opgenomen te worden in online directory\’s en maakt het zo gemakkelijker om nieuwe klanten aan te trekken. Dit zal het voor zoekmachines gemakkelijker maken om je vaker aan gebruikers te tonen.

Code binnen websitesElke website heeft gestructureerde codewaarin verschillende gegevens kunnen worden opgeslagen. Deze worden getoond aan zoekmachines en geselecteerd voor weergave als ze overeenkomen met zoektermen. Voer de openingstijden, het adres, de bedrijfsnaam, het telefoonnummer en de aangeboden diensten in de code in. Begin meteen, want je zult niet meteen resultaten zien. Hoe sneller je begint, hoe sneller je resultaten zult zien.