Verkeer

  • 11


Met andere woorden, als eigenaar van een webwinkel ben je direct verplicht om te weten hoeveel mensen je site hebben bekeken. U kunt hier namelijk op inspelen, het verkeer en natuurlijk potentiële klanten verhogen.

Vyhledávač a graf

Websiteverkeer is direct afhankelijk van hoe mensen je vinden. Neem bijvoorbeeld speelgoed. Wat zou iemand doen die speelgoed voor zijn kind (of zichzelf) wil kopen? Ze typen het woord in een zoekmachine. En dit is het cruciale moment en waar het allemaal begint. Er verschijnt een lijst waarin het woord voorkomt. Dit is belangrijk voor jou en voor hem. En misschien heet het daarom wel het woord.

Maar verder. Verkeer wordt in het Engels ook wel “traffic” genoemd. Dit verkeer is natuurlijk meetbaar, anders verliest het zijn betekenis. Maar hoe weten we dat? Met behulp van een eenvoudig programma of rechtstreeks met behulp van de ingebouwde “tracker” (het grappige Tsjechische equivalent van een teller). Dit zou je moeten vertellen hoeveel “gasten” je hebt, maar meestal alleen als een basislijn. Met andere woorden, het vertelt je hoeveel mensen de site hebben bezocht en niets meer. Om een meer gedetailleerde geschiedenis te zien, moet je elders kijken.
Graf návštěvnosti

Laten we tot slot eens kijken naar wat we nog meer kunnen leren. Namelijk, onder andere, hoe gasten op uw site terecht zijn gekomen: er zijn vier basismogelijkheden: ze kunnen zijn uitgenodigd op uw site, ze kunnen zijn uitgenodigd op uw site, ze kunnen zijn uitgenodigd op uw site, ze kunnen zijn uitgenodigd op uw site, ze kunnen zijn uitgenodigd op uw site, ze kunnen zijn uitgenodigd op uw site.

– rechtstreeks

– doorverwijzing

– ppc

– organisch

Rechtstreeks is de gemakkelijkste manier: de gebruiker kent het exacte adres van de site en heeft het allemaal in de zoekmachine ingevoerd

Referral betekent dat de gast de link ergens anders is tegengekomen. Correcte link. Uw site stond bijvoorbeeld als goed vermeld in een artikel over speelgoed en er stond een link naast.

Pay per click is de derde optie en is in wezen vergelijkbaar met de tweede optie. Alleen voor de link wordt betaald en deze wordt meestal per e-mail verstuurd. Er is echter ook de mogelijkheid om ze bijvoorbeeld op Facebook te ontmoeten.

De laatste optie, organisch, houdt in dat de bezoeker zoekwoorden invoert in een zoekmachine, zoals in het begin is uitgelegd.