zomer is winterband pendelen?


Wintervorst stoort ons buiten het raam en we kunnen nog geen lente-of zomerweer verwachten, maar sommige chauffeurs beginnen na te denken over het zomerseizoen. In de gedachten van sommige mensen ontstaat het idee dat er na het zomerseizoen een tekort aan winterbanden is, je een nieuwe set voor de winter kunt krijgen.
zimní pneumatiky
Helaas is dit idee vervangen door de Tsjechische wet, die vereist dat bestuurders alleen zomerbanden vervangen door winterbanden. Maar er is niets te zeggen over het terugkeren naar de zomerbanden in het voorjaar.

Er is een wettelijk minimum profieldiepte waaraan winter-en zomerbanden moeten voldoen:
* Zomerbanden zijn beperkt tot 1,6 mm
* De bovengrens van winterbanden is 4 mm

Uit de cijfers is al te zien dat als je een winterband van minder dan 4 mm, maar nog steeds groter dan 1,6 mm gebruikt, je in theorie in de zomer kunt “uitrollen”.

Uw risico

Eerlijk gezegd, pendelen winterbanden in de zomer is een gok. Niet alleen voor de gezondheid en het leven van de bestuurder, maar ook voor zijn omgeving in het wegverkeer. Er is geen fictie dat er 2 verschillende soorten banden worden vervaardigd. We zullen wijzen op enkele verschillen tussen hen.

1. verschillende loopvlakpatronen
Meestal kunt u op het eerste gezicht onderscheid maken tussen winterbanden en zomerbanden. Winter loopvlakpatroon heeft meer uitgesproken groeven en lamellen. Dit is vaak een asymmetrisch patroon.
kontrola pneumatik
2. verschillende vulmengsels
Natuurlijk is het productieproces van banden ook heel anders, vooral de vulling die in elke band gaat. Standaard wordt een mengsel van silica gebruikt, maar voor wintergom is een dergelijke concentratie nodig, zodat de kauwgom met ijzig weer kan omgaan. Er wordt meestal gezegd dat winterbanden tot 7°C kunnen rijden.vanaf hier kunt u zien dat de zomermaanden misschien niet getuigen van de banden.

Er zijn verschillende andere redenen waarom het beter is om ook over te schakelen naar de zomer en spaarzame ideeën uit je hoofd te wekken. Bestuurders riskeren geen andere weggebruikers en investeren niet in hoogwaardige banden, maar later in verzekeringen en medische kosten.

zomer is winterband pendelen?


Wintervorst stoort ons buiten het raam en we kunnen nog geen lente-of zomerweer verwachten, maar sommige chauffeurs beginnen na te denken over het zomerseizoen. In de gedachten van sommige mensen ontstaat het idee dat er na het zomerseizoen een tekort aan winterbanden is, je een nieuwe set voor de winter kunt krijgen.
zimní pneumatiky
Helaas is dit idee vervangen door de Tsjechische wet, die vereist dat bestuurders alleen zomerbanden vervangen door winterbanden. Maar er is niets te zeggen over het terugkeren naar de zomerbanden in het voorjaar.

Er is een wettelijk minimum profieldiepte waaraan winter-en zomerbanden moeten voldoen:
* Zomerbanden zijn beperkt tot 1,6 mm
* De bovengrens van winterbanden is 4 mm

Uit de cijfers is al te zien dat als je een winterband van minder dan 4 mm, maar nog steeds groter dan 1,6 mm gebruikt, je in theorie in de zomer kunt “uitrollen”.

Uw risico

Eerlijk gezegd, pendelen winterbanden in de zomer is een gok. Niet alleen voor de gezondheid en het leven van de bestuurder, maar ook voor zijn omgeving in het wegverkeer. Er is geen fictie dat er 2 verschillende soorten banden worden vervaardigd. We zullen wijzen op enkele verschillen tussen hen.

1. verschillende loopvlakpatronen
Meestal kunt u op het eerste gezicht onderscheid maken tussen winterbanden en zomerbanden. Winter loopvlakpatroon heeft meer uitgesproken groeven en lamellen. Dit is vaak een asymmetrisch patroon.
kontrola pneumatik
2. verschillende vulmengsels
Natuurlijk is het productieproces van banden ook heel anders, vooral de vulling die in elke band gaat. Standaard wordt een mengsel van silica gebruikt, maar voor wintergom is een dergelijke concentratie nodig, zodat de kauwgom met ijzig weer kan omgaan. Er wordt meestal gezegd dat winterbanden tot 7°C kunnen rijden.vanaf hier kunt u zien dat de zomermaanden misschien niet getuigen van de banden.

Er zijn verschillende andere redenen waarom het beter is om ook over te schakelen naar de zomer en spaarzame ideeën uit je hoofd te wekken. Bestuurders riskeren geen andere weggebruikers en investeren niet in hoogwaardige banden, maar later in verzekeringen en medische kosten.